'The bad news is time flies, the good news is your the pilot'.

Of we een training time-management wilden verzorgen? Uiteraard! Maar dan wel op onze manier. Tijd valt namelijk niet te managen. Wat je wel kan doen? Werken aan je persoonlijke effectiviteit. Hiervoor gebruiken we als basis 'Covey'. Stephen Covey is bekend geworden van zijn boek 'De 7 eigenschappen van effectief leiderschap'. In aanvulling daarop verscheen: 'Prioriteiten, effectieve keuzes in leven en werk', een aanrader! 

Naast 'Covey' maken we de link naar DiSC. Welke persoonlijkheidsstijl heeft welke timemanagement issues en hoe kun je je gedrag aanpassen om persoonlik effectiever te worden. Deze training bestaat uit twee dagdelen en een assessment. Wil je meer weten? Wij horen het graag. 

De timemanagement quick-wins delen we hier. De rest leren we je graag in onze training. 

  • Doe wat bij JOU past
  • Begin eerst met het leegmaken van je bureau
  • Doe dit in ieder geval aan het einde van je werkdag
  • Zorg dat alle losse zaken op de juiste plek gelegd worden
  • Een functioneel (digitaal) opbergsysteem voorkomt onnodig zoeken
  • Taak afgerond? Ruim op voor je aan een nieuwe taak begint
  • Plan vaste terugkerende afspraken in je agenda -> routine
  • Reserveer ook reistijd, voorbereiding- en uitwerktijd voor vergadering, klantbezoeken, email, privé-afspraken etc
  • Reserveer aan het einde van de werkdag 10 minuten om de volgende dag voor te bereiden. Maak een to-do lijst. Deze investering geeft de volgende dag meer productiviteit
  • Reserveer ‘down-time’. Dit komt de creativiteit en fantasie ten goede
  • Plan je lunch – stop dan ook met werken
  • Denk in de morgen – doe in de middag
  • Voorkom multi-tasking, focus je op de taak en maak die af
  • Vertel collega’s op welke momenten je ongestoord wilt werken
  • Zet geluid van binnenkomende mail-what’s app uit
  • Zet af en toe je telefoon zacht-schakel je telefoon door
  • Schakel af en toe je mail uit
  • Leg een notitieblokje naast je. Houd je hoofd leeg
  • Papier is om te onthouden – je hoofd om te denken